Már megint feszült vagy? 7 egyszerű “gondolatlecsendesítő” tipp

Sokunk számára a karácsony, az év vége a nyugalomról, a pihenésről, a szeretteinkre, és nem utolsósorban, az önmagunkra való odafigyelésről szól. Aztán ebből a békés, harmonikus, nyugodt lelki állapotból töltekezünk, és merítünk erőt egy ideig.

De mit tehetsz akkor, ha az éppen hogy csak helyreállt lelki békéd már az első januári héten darabjaira hullik a kíméletlenül rád zúduló problémás események, feladatok, és emberek miatt? (a kutatások szerint a stresszünk 90 % -ban a kapcsolatainkban gyökerezik.)

Mit tehetsz, ha máris feszült vagy, szorongsz, görcsöl a gyomrod, és szinte stresszesebbnek érzed magad, mint valaha?

 

 

feszültségoldás, coaching, stresszkezelés

7 tipp, hogyan tudod csökkenteni a feszültséged, lecsendesíteni a nyugtalanító gondolataidat :

 

1. Fókuszálj a légzésedre!

Többféle légzéstechnika is létezik, mely oldja a feszültséget.

  • Ilyen a hasi légzés. Feküdj a hátadra, a lábaid ne szorosan egymás mellett, hanem kis terpeszben legyenek. A kezed helyezd a hasadra, a kezed emelkedése fogja jelezni, hogy sikerült-e a hasi légzés. Vegyél mélyen, hosszan levegőt az orrodon keresztül, és figyeld meg, hogy a levegő a torkodon át lekerül a tüdő mélyére. Majd szép lassan a szádon át fújd ki a levegőt.Ha kifújáskor a kezed megemelkedik, akkor sikerült a hasi légzés. Nem biztos, hogy azonnal menni fog, de gyakorlással elsajátítható.
  • Ennél valamivel egyszerűbb a „15 másodperces légzés”. Ezt én a szülésre felkészítő kismama tanfolyamon tanultam, melynek a menete a következő: 6 másodpercig (egyszerűen elszámolsz magadban 6-ig) belégzés, 2 másodpercig (2-ig számolsz) benn tartod a lélegzeted, majd 7 másodperc alatt (7-ig elszámolva) szép lassan kifújod.

Bármelyiket is választod, az ilyen tudatos légzés eltereli a figyelmedet a feszültséget okozó gondolataidról, ellazítja a testedet, és megszabadít a szorongató érzésektől.

 

  1. 2. Légy éber!

Amikor a problémádon agyalsz (miért nézett rám csúnyán a főnököm, miért nem voltam elég figyelmes, és így tovább?) akkor az idő nagy részét a múltban töltöd. Az éberség abban segít, hogy a jelenre fókuszál. Ezt az állapotot legegyszerűbben az érzékelésen keresztül tudod elérni. Egy illat, egy kedvenc zene, egy kép segít abban, hogy miközben érzékeled azokat, a kavargó gondolataid lecsendesedjenek.

Az aromaterápia, az illóolajok nyugtató hatása közismert, a levendula, narancsolaj, a rozmaring bizonyítottan oldja a szorongást, növeli a nyugodtság érzését.

 

  1. 3. Gubózz be!

Amikor aggodalmaskodsz, nyugtalan vagy, nem érzed magadba biztonságban. Ilyenkor felerősödik benned a vágy, hogy biztonságos, szeretetteli, meleg, puha közegbe kerülj, amit valamikor a szüleid biztosítottak számodra, vagy ha nem voltál ilyen szerencsés, akkor az anyaméhen belüli életedben biztosan megtapasztaltál.

 

Ezt a békés, végtelen nyugalmat, biztonságot adó érzést megtapasztalhatod akkor is, ha egy kis időre elvonulsz egy nyugalmas sarokba, beburkolózol egy takaróba, átélve annak melegségét, puhaságát. De hasonló élményt okozhat egy meleg habfürdő, vagy egy megértő társ, akihez odabújhatsz.

 

  1. 4. Írd ki magadból!

Ha leírod a benned kavargó negatív gondolatokat, érzéseket, akkor az kézzelfoghatóvá, és – ezáltal – könnyebben kezelhetővé válik.

Az írás hatására a gondolatok kitisztulnak, az érzések tudatossá válnak, és ezek már jó alapot szolgáltatnak a tervezéshez, a megoldások felismeréséhez. Egyes nézetek szerint a naplózással könnyebben megy a negatív érzések elengedése is.

 

  1. 5. Alakítsd át energiává a benned rejlő feszültséget!

Előfordulhat, hogy a felgyülemlett feszültség miatt legszívesebben kiugranál a bőrödből. Tedd meg! Mozogd ki magadból, egy gyors séta, az irodában, vagy a folyosón való tempós oda-visszajárkálás is sokat tud javítani a helyzeten.

 

  1. 6. Tereld el a figyelmed!

Pszichológus, pszichiáter szakemberek ezt biztos nem ajánlják, mert felvetheti az „elkerülés” problémáját (ennek lényege, hogy nem veszel tudomást a problémáról, ami viszont mentális betegségekhez vezethet).

Tartósan, rendszeresen bevethető megoldásként én sem javaslom, de „kis mértékben” alkalmazva hasznos lehet  egy-egy stresszes szituációban.

Mivel terelheted el a figyelmedet? Például egy vicces videóval, egy jó humorú baráttal történő beszélgetéssel, színezéssel, minden olyan dologgal, ami segít abban, hogy a fókuszod lekerüljön a negatív gondolataidról, érzéseidről. Nyilván ezek a „megoldások” nem tárják fel a probléma gyökerét, de abban a pillanatban megszabadíthatnak a feszültséged nyomasztó terhétől.

 

  1. 7. Beszélj valakivel, akiben megbízol!

Ha rendelkezel olyan családi, baráti kapcsolattal, amely biztonságot, megnyugvást ad számodra, akkor nyílj meg annak az embernek, akinek a szavai megnyugtatnak, aki bízik benned, és akiben te megbízol.

 

Ha erre a saját környezetedben nincs lehetőség, fordulj bátran szakemberhez!

 

Ha tartós megoldásra vágysz, Ide kattintva  jelentkezz be coachingra, ahol „Resilió” önismereti kártyával, és egyéb eszközökkel tudlak támogatni a stressz kezelésében, a megküzdési képességed fejlesztésében.

Ha gyors megoldást keresel, akkor  a stresszoldó Acces Bars kezelést kezelést ajánlom jó szívvel, melyre ITT tudsz bejelentkezni.

 

A stressz elkerülhetetlen, de a kezelése lehetséges! Könnyed, nyugodt életet  kívánok!

 

 

Felhasznált forrás:

https://www.psychologytoday.com/

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Posted by: admin on