Párkapcsolat “marketingstratégiai” elemei

Talán most sokatokban felmerül a kérdés, hogy mi köze van a marketingnek és a párkapcsolatnak egymáshoz. Mindjárt mutatom nektek az analógiát.

Éveken keresztül dolgoztam gyártóvállaltok marketingeseként, és tudom mennyi energiát igényelt a kiemelt ügyfelek/vevők/ megtartása, és a folyamatos törekvés arra, hogy elkerüljük a „szakítást”. Amire időnként  mégis sor került, hiszen ott voltak a versenytársak is. Egy-egy kulcsfontosságú partner elveszítése nemcsak gazdasági, hanem presztízs veszteséggel is járt. Azonban sem vállalati szinten, sem személyesen, mint kapcsolattartó, nem engedhettem meg a „sebnyalogatást”, hanem újabb stratégiai partner megnyerésén munkálkodtam, ami komoly kihívás volt szintén, sikerrel, és az elutasítás kudarcával színezve.

Mintha csak egy párkapcsolatról beszélnék, ugye?

Nem véletlenül nevezték el a marketingben a fent említett tevékenységeket kapcsolati marketingstratégiának, aminek az alapelveit én előszeretettel alkalmazom a párkapcsolati coachingjaimban.

Miért is lehetséges ez? Olvass tovább!

 

párkapcsolat, párkapcsolati stratégia

Leonard Berry amerikai marketing professzor szerint „Ahol igény van a szolgáltatásokra, melyeket folyamatosan vagy időszakosan nyújtanak, és amelyekben fontos a személyes viszony, a minőség és az összetétel változása, ott lehetőség van a kapcsolati marketing kialakítására.”

 

A párkapcsolat pontosan ilyen. Hosszabb, vagy rövidebb ideig tartó személyes viszony férfi és nő között, ahol meghatározó szerepe van a kapcsolat milyenségének, minőségének és alakulásának.

 

Kapcsolati marketing/párkapcsolati marketing stratégiai elemei:

 

👉Hosszútávra szóló elkötelezettség:

A kapcsolati marketing szerint a siker mércéje, hogy egy ügyféllel mennyi ideje tart egy kapcsolat, ezért a szervezet olyan kapcsolatok mellett kötelezi el magát, amelyek hosszú évekre szólnak.

 

Párkapcsolatok esetében is azt tekintjük sikeresnek, amelyek „életünk végéig”, de legalábbis hosszú ideig tartanak. Online társkereső oldalak bemutatkozó lapján gyakran olvashatjuk a „tartós kapcsolatot keresek„ mondatot, ami „szűrőként” is működik, kizárva a lazább, vagy kizárólag szex kapcsolatot keresőket, azaz törekszünk a hosszútávra szóló elkötelezettségre.

 

👉Elkötelezettség és az ígéretek betartása:

A kapcsolati marketing az ügyféllel a hosszú távú kapcsolat kiépítésére, más gyártók mellőzésére, az információ kölcsönös kicserélését épül, és a felek között kölcsönös bizalmat feltételezi.

 

Mit jelent ez párkapcsolati szempontból?

Egy párkapcsolat akkor működik jól, ha jól és biztonságban érezzük magunkat benne, ha mindkét fél bizalommal van a másik iránt. Ha mindkét fél betartja az ígéreteit, és mindkét fél hisz abban, hogy a kapcsolat értékes. Sőt annyira értékes, hogy fenntartása érdekében további energiákat is hajlandóak belefektetni.

 

👉Az ügyfelek megtartása:

A kapcsolati marketing arra koncentrál, hogy az ügyfelek tartósan megmaradjanak, így szerezve nagyobb piaci részesedést.

Párkapcsolatra lefordítva, a cél olyan tartós kapcsolat, melyben kölcsönösen előnyökre tehetünk szert, a saját, és partnerünk igényeinek, elvárásainak kielégülése mellett. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, tisztában kell lennünk a saját magunk, és párunk személyes igényeivel, azzal, hogy mit vár el tőlünk, illetve a kapcsolattól. Ezek tisztázásával megelőzhető jó néhány párkapcsolati konfliktus.

 

👉Ügyfél-kapcsolatok élettartamának értéke:

A kapcsolati marketing egyik alapeleme, hogy a gyártónak azonosítania kell azokat a partnereket, akik hajlandóak hosszabb távra szóló kapcsolatokat kialakítani, ugyanis nem minden ügyfél szereti.

 

A párkapcsolati „piacra” a sokszínűség jellemző. Különböző értékek, értékrendek, élethelyzetek, elvárások, és jellemek keverednek. Ezeket szűrni, összeilleszteni nem a legkönnyebb feladat, főleg kellő türelem, kitartás, és motiváció hiányában.

 

👉Kétirányú kommunikáció:

A kapcsolati marketing a partnerség kialakításáról, és  kölcsönös kommunikációról szól.

Ahogyan a párkapcsolat is. Egy párkapcsolatban kiemelkedő szerepe van a valóban kétirányú, és tiszta kommunikációnak, amelyben őszintén meg tudnak fogalmazódni az igények, a problémák, és az arra nyújtandó konkrét megoldások.

Ezek nélkül döcögve fog forogni a párkapcsolat „kereke”.

 

👉Az egyénre szabott szolgáltatás:

A kapcsolati marketing által megismert igények alapján az ügyfélnek nyújtott szolgáltatást az ügyfélre „szabják”.

Korábban a megtartásnál már említettem párkapcsolati szempontból az egymással, és önmagunkkal kapcsolatos igényeink tisztázásnak fontosságát. Ha jól ismerjük a saját elvárásainkat, és a partnerünk elvárásait, akkor ezek ismeretében, illetve a korábbi tapasztalataink, tudásunk ismeretében képesek leszünk olyan kapcsolati közeget kialakítani, és kapcsolatunkat olyan minőségben működtetni, melyben önmagunkra, egymásra, és az „otthon lenni” harmóniájára találunk.

 

A kapcsolati marketing alapján a párkapcsolat előnyei

 A kapcsolati marketing alkalmazásának előnyei a hűséges ügyfelek, a minőségi szolgáltatás, és az egyenrangú partneri viszony.

 

 A “jó” párkapcsolattól hasonlókat kapunk, és ha a hűség, a kapcsolat partnerek által elvárt minősége adott, az növeli a fontosságunk érzését, biztosítja a „szeretni, és szeretve lenni” vágyott állapotát, mely tovább fokozza a megelégedettséget: Mindez pedig megalapozza a kapcsolat tartósságát.

 

A kapcsolati marketing alkalmazásának hátrányai

Egy kapcsolat kiépítése és javítása nagy erőfeszítéseket kíván, és kizár más lehetőségeket.

 

Egy jól működő, biztonságot, stabilitást, érzelmi kielégülést, szeretetet és szerelmet nyújtó párkapcsolatnak, és e melletti hosszú távú elköteleződésnek meg kell fizetni az árát, mint minden másnak.

 

A kapcsolati marketing előnyeire épülő, hosszútávú, szeretet-, és szerelemalapú partnerkapcsolatot kívánok mindenkinek!

 

Ha nem vagy olyan szerencsés, és párkapcsolati nehézségekkel küzdesz, ITT, vagy a lenti gombra kattintva tudsz coachingra jelentkezni, ahol szeretettel várlak.

 

ÉRDEKEL

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Posted by: admin on

Címkék: , , ,